Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Stef Mosterman - WaarBenJij.nu Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Stef Mosterman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Stef

20 Maart 2016 | Verenigde Staten, Auburn

Hierbij mijn eerste update van mijn stage in Amerika!

Na een rustige maar lange vlucht van 8 uur waren we eindelijk in New York aangekomen waar ons avontuur voor die dag nog niet eindigde. We moesten op zoek naar de metro om naar ons hostel in Manhattan te gaan. Na wat zoeken en vragen is het uiteindelijk gelukt om het hostel (vrij vermoeid) te bereiken. Na een korte nacht hadden we besloten om via het Central Park, naar Time Square te lopen, niet realiserende dat het Central Park zó groot was dat we daar 1,5 uur over hebben gedaan. Maar hierdoor hebben we wel erg mooie dingen gezien. Aangekomen op Time Square voel je je echt een klein mens worden. Wat zijn die gebouwen erg hoog en indrukwekkend! Na dit gezien te hebben zijn we met de metro naar het vliegveld gegaan om aan ons laatste stukje van onze reis te beginnen. We moesten nog een vlucht van 1 uur maken naar Syracuse, de plaats waar ons stagebedrijf gevestigd zit.

De rest van de week hebben we ons vooral bezig gehouden om huisvesting te regelen, wat we uiteindelijk op vrijdag in Auburn gevonden hebben, dichtbij waar de fabriek gebouwd wordt. Op zaterdag was nog een mooie verrassing voor ons. Het bleek St Patrick's Day te zijn in Amerika. Alles werd uit de kast gehaald om er een mooi feest van te maken. Alle soorten politie's, de brandweer, doedelzakken en verenigingen liepen mee in een parade. Deze heeft van 's middags 12 uur tot 17 uur geduurd. Wat een happening! Daarna de kroeg opgezocht om daar verder te feesten om de volgende dag iets minder fit te zijn.

In de tweede week op maandag mochten wij ons appartement in. Wat van een meubel/keukenmaker is, die oorspronkelijk uit Sicilië komt. Nu was ons tweede doel aan de beurt, het zoeken van een auto. Hierbij kwamen we voor een mooie verassing te staan, tweedehands auto's zijn een stuk duurder dan in Nederland. Dit kwam vooral, omdat bepaalde mensen rond deze tijd geld kregen van de regering en daarom zomaar een auto kochten. Daarom zijn de autoprijzen omhoog schoten. Na een erg lange zoektocht hebben we er eindelijk één gevonden om mobiel te zijn, want openbaar vervoer is een ramp in de 'kleinere' plaatsen.

Gisteren hebben we rond getoerd door de omgeving. We zijn langs het Cayuga Lake naar Ithaca gereden om wat van de omgeving te zien. Alles is nog wat dor en droog, maar het is erg mooi. De terugweg zijn we via Geneva weer terug naar Auburn gereden, waar we onderweg twee mooie watervallen zijn tegengekomen. 's Avonds zijn we ook nog naar een ijshockey wedstrijd geweest. Hiervoor hadden we kaarten gekregen van ons stagebedrijf. Toen we aankwamen wisten we beide weinig van het spelletje af, dus hebben we in de pauze de spelregels maar eens doorgenomen. Uiteindelijk heeft de thuisspelende ploeg gewonnen, waardoor er een leuke sfeer in het stadion was. Nu het laatste dagje voor de stage rustig aan doen voordat morgen het echte werk gaat beginnen. Ik heb er erg veel zin in!

Eerste indruk: Iedereen is erg vriendelijk en willen graag meehelpen om er een mooie tijd van te maken.

• 20 Maart 2016 - 20:09

Heidi:

Mooi verslag Stef! Wat leuk om te lezen hoe het gaat en hoe je het allemaal beleefd. Heel veel succes morgen met jullie eerste stage dag!

• 20 Maart 2016 - 20:17

Frans:

Hey Stef wat leuk om je eerste ervaringen te lezen, je zult vast nog heel wat meemaken.
    Heel veel succes en plezier morgen met je stage.

• 20 Maart 2016 - 20:31

Truus:

Mooi verhaal en wat een belevenis! :-) Enjoy!

• 20 Maart 2016 - 22:02

Lisanne:

Heel veel succes en plezier morgen op je eerste stage dag!

• 20 Maart 2016 - 22:09

Laura:

Super tof! Dat regelen jullie mooi daar!
    En leuk hoe jullie je meteen overal tussen bewegen en op je af laten komen.
    'In de pauze de spelregels van ijhockey even opgezocht' haha! Lachen :-)